Zadbaj o zęby w nowym roku

Wraz z nadejściem Nowego Roku wiele osób podejmuje noworoczne postanowienia. W większości dotyczą one zadbania o nasze zdrowie i finanse. Chcielibyśmy zaproponować postanowienie, które przyniesie korzyści w obu tych sferach. Przedstawimy porady dzięki którym zadbacie o zdrowie zębów.

Higiena jamy ustnej

Zawsze powinniśmy pamiętać o higienie jamy ustnej. Jeśli jeszcze nie wyrobiliśmy w sobie nawyku regularnego szczotkowania zębów to warto popracować nad tym w nowym roku. Jak często powinniśmy myć zęby? Za standard przyjmuje się mycie zębów 2 razy w ciągu dnia. Najlepszym wyjściem byłoby mycie zębów po każdym posiłku. Możemy też uzupełniająco stosować nici dentystyczne i płyn do płukania jamy ustnej. Warto używać ich po posiłku, jeśli nie mamy dostępu do szczoteczki. Usunięcie resztek pokarmu i obniżenie pH w ustach to stworzenie warunków, które są przeciwieństwem środowiska odpowiedniego dla bakterii próchnicotwórczych.

Dieta dla zdrowych zębów

Do utrzymania zdrowia zębów i poprawy ich stanu warto wziąć pod uwagę wprowadzenie do swojej diety produktów zawierających witaminę D oraz wapń.

Nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania systematycznego dostarczania mu odpowiednich składników odżywczych, takich jak witaminy i minerały. Nie inaczej jest w przypadku zębów. Aby były mocne i zdrowe, wymagają odpowiedniego odżywienia. Co za tym idzie, warto wzbogacić swoją dietę, zwłaszcza w produkty bogate w wapń oraz witaminę D, która poprawia wchłanianie tego pierwiastka. Po co konkretnie powinniśmy sięgać częściej, chcąc utrzymać nasze zęby w najlepszym zdrowiu?

• nabiał- twaróg, kefir, maślanka, jogurt naturalny
  • ryby, tj, śledzie i sardynki
  • warzywa strączkowe
  • pełnoziarniste pieczywo
  • różnego rodzaju orzechy
  • olej lniany
  • warzywa i owoce

W ramach walki o zdrowe zęby możemy ograniczyć spożywanie cukru. Rezygnując z batonów, cukierków czy słodkich napojów gazowanych nie tylko zmniejszymy ryzyko powstania próchnicy, ale zrzucimy też zbędne kilogramy.

Wizyty u dentysty

Jeszcze w styczniu umów się na wizytę kontrolną. Stomatolog dokładnie zbada stan twoich zębów. Jeśli wszystko będzie w porządku, możesz być z siebie dumny, ale pamiętaj, że warto skontrolować zdrowie zębów jeszcze raz w okolicach wakacji. Regularne wizyty diagnostyczne pomagają we wczesnym wykryciu oznak choroby. Dzięki temu leczenie jest mniej inwazyjne i znacznie tańsze. Natomiast, jeśli dentysta w trakcie badania profilaktycznego stwierdził  jakieś ubytki próchnicze lub inne stany chorobowe, koniecznie ustal z nim plan dalszego leczenia. Szybka reakcja pozwoli ograniczyć negatywne skutki choroby. Odwlekanie leczenia nie tylko powoduje rozprzestrzenianie się próchnicy, lecz także może prowadzić do groźnych powikłań.

Wybielanie zębów

Podejmując noworoczną walkę o zdrowe zęby przed naszymi oczami staje cel pięknego, białego uśmiechu. Ten etap pozostawiamy na koniec. Wybielaniu poddajemy zadbane, wyleczone ze wszystkich ubytków próchniczych zęby. Wybielanie zębów możemy przeprowadzić samodzielnie w domu, lecz dużo bezpieczniejsze i efektywniejsze jest wybielanie zębów w gabinecie stomatologicznym. Zapraszamy do naszej kliniki na nowoczesne i dające świetne efekty laserowe wybielanie zębów.